четвер, 20 вересня 2018 р.

сеанси болю


Поверхом нижче на ганку бігає в темряві дитина із ліхтариком. Шось шукає і активно це супроводжує розмовою із псом та мамою. Пес – велика така чорна хряпа, яка голосно гавкає або, точніше, гуркоче водоспадом.



Мама – вона ж моя сусідка, яка має доволі агресивний погляд на інших людей, окрім власної зграї. Вона сторожить свій ганок, своїй дітей, свого чоловіка і пса. Точніше, двох псів, бо виявилося, там є ще один – малий чорний француз. Нещодавно його побачив, коли заходили у гості сім'я і французька бульдожка побачила нашу французьку бульдожку.



Поверхом нижче – своя зграя. Вони не погані і не дуже добрі. І я їх розумію, бо сам так сприймаю світ. Тепер. Є свої люди, своя зграя і є інша зграя, яка може нас іноді приймати за «своїх», частіше ігнорувати і зрідка агресивно реагувати.



У зграях є один критерій порозуміння, який мені в природі завжди видавався загадковим. Він простий як дрова. Він простий як біль. Це больовий критерій зграї – ми маємо кожен свою межу і за цю межу не заходь – покусаю. Біль – мова, якою спілкуються між собою пси, вовки, коти, ведмеді. Іноді цей біль перетворюється на ураження, несумісні із життям. Загадка. Проста і водночас захоплююча.



Але людина пішла далі. Вона завдає собі сама болю, подекуди використовуючи допомогу інших. Ми завдаємо собі болю, щоб нагадати – я ось ця людина; мені болить тут і ця шкіра – жива. Мені болить моє серце – і велике щастя, бо воно є. Мені болить голова – а я думав, що її вже немає. Мова тіла – це також мова болю. Нам потрібна особлива форма спілкування із власним тілом – створення емоційних або фізичних зарубок, по яких можемо рахувати власний ріст, по яких можемо сказати – це одна людина, а я – інша. Це моя територія, це моя душа, це моє тіло. МОЄ ТІЛО. І як добре, що воно є.



Не варто ігнорувати біль, навіть якщо його завдають свої. У своїй зграї теж існують певні особливості, свій спосіб взаємодії. Інша сторона цього: свої підтримають, захистять, підгодують і почекають, доки рани заростуть. Свої будуть поруч, навіть коли все погано. І цей біль, який ми переживаємо поруч із ними, разом із ними, перетворюється у співрадість, перетворюючи нас у щось нове. Цей біль через співчуття стане основою для сили та бачення правди – ми усі заслуговуємо на щастя. Навіть ті, хто нам не подобається. 


Дякую за фото, http://decapitateanimals.tumblr.com

Немає коментарів:

Дописати коментар