Перейти до основного вмісту

починаємо медитувати: мотивація



Медитація. Медитації. Буддизм, індуїзм, християнство. Езотерика. Нью Ейдж. Ошо. Крішнамутрі. Садгуру. Стільки нових слів, старих слів, забутих і пригаданих. Стільки проблем одразу з’являється – технічних, світоглядних, практичних, ціннісних, мотиваційних.


Мій мозок любить гратися в ігри і твій мозок це любить – розбирати, аналізувати, класифікувати, відволікатися на купу дурниць, а до суттєвого ставитися із халатністю. Мій мозок любить лінуватися та ігнорувати щось важливе, але ми з ним спілкуємося, йдемо на компроміси і тепер, в основному, я вчу його, треную робити зміни у звичній поведінці, робити звичкою хороші речі, сприятливу поведінку для мого і його щастя. Для щастя тіла, психіки, розуму та людей, які мають зі мною справи.


Ключовим словом для мене на початку практики було «мотивація». В основі мотивації Ігоря років 12-ти лежало прагнення вижити, зберегти себе у критично важких обставинах. Коли ця мотивація була здійснена, я збагнув за багато років, що можу бути щасливим – і не боюся про це сказати чи написати. Усі люди хочуть бути щасливими, усі живі істоти прагнуть цього. І як це не дивно, але стан щастя, переживання щасливості не потребує зовнішніх факторів. Воно може бути розототожненим із конкретним предметом, грошима чи людьми. Ми можемо переживати щастя безпосередньо і просто так.


Коли нам не страшно, ніщо не загрожує, не болить сильно в тілі або в серці, коли розум більш менш спокійний, визначення мотивації для себе не є радикальною потребою. Я чув різні варіанти: хочу більше спокою, кращої продуктивності, рівноваги, стресостійкості, кайфу, задоволення від життя тощо. Але найцікавіше починається в людині, коли вона знає, що їй страшно, що їй болить, із чим вона не «справляється», де заховані монстри всередині неї. Тоді мотивація сильна, термінова, дійсно нагальна – це, по-суті, «копняк під зад», яким нагороджує нас життя.


Почни із мотивації. Спитайся у себе – чого я хочу досягти? Із чим я хочу справлятися краще? Що я очікую від практики медитації? І спрости, викресли із довжелезних списків своїх потреб щось не надто термінове, залиш ядро – одну-дві речі, одну-дві справи. Цього буде достатньо, щоб зупинити кровотечу, біль, складні переживання і відновити легкі потоки простої радості. Навіть ці прості речі можуть стати найскладнішим викликом за життя.


Коли у мене питаються щодо мотивації роботи із іншими людьми, у мене бувають різні варіанти відповідей із відтінками гумору або серйозності. Однак, простіше кажучи: якщо мені це допомогло, сподіваюся, допоможе іншим відчути у собі трохи більше потрібного їм по-справжньому. Трохи більше радості, трохи більше спокою, трохи легше підніматися зранку і не надто тривожно засинати вночі. Крок за кроком.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Філософія як уникання

У моїх дослідженнях медитації неодноразово читав і слухав про ефект духовного уникання (англ. spiritual bypassing ). Це та ситуація, коли людина використовує різноманітні практики (медитацію і йогу), спільні ритуали, спосіб “духовного” або езотеричного життя для уникання життєвих викликів. Я відкриваю чакри у ашрамі, пробуджую кундаліні, осягаю глибини спокою і рівноваги, однак щойно прихожу додому або у офіс, переживаю злість, гнів, заздрість, ревнощі, тобто власну вразливість. Парадоксально, що духовні практики мають на меті переважно показати людині її вразливість, показати місце, звідки тече біль, важкі думки, страхи. Однак у традиціях зазвичай не пояснюють, що робити із цією вразливістю на робочому місці (“чи міг би ти вийти на роботу у цю суботу?”), у громадському транспорті (“зачиніть вікно, дує!!!”), у побутовій сварці (“чому ти знову ставиш посуд на цю полицю?!!”). Загалом традиційні мануали не розповідають про те, що робити із вразливістю, яка проявляється у духовній мандрівц...

[шматочками нормальності] поміж

т ак склалося за останні роки (а це вже майже 5 років!), що до купи можу скластися лише завдяки історіям інших людей. ось тут я зберу собі трохи спокою у словах, а тут трохи радості в очах. хитрість історії у тому, що неможливо зібрати собі лише історії добрі, світлі і теплі. ось тут я зібрав трохи смутку, а тут горя, а тут пустки, яка всеохопно пожирає людину ізсередини, навиворіт, виривається назовні, кидається на людей, поглинає кольори, завертає зірки назад, а сонце тримає за небокраєм довше ночі.  с першу думав, що варто шукати нормальність поміж ненормальності. типу, ось ця людина має таку стабільну психіку (бо так виглядає ззовні). людина-скеля йде по вулиці, розганяє хмари, веселить людей піснею! я ж не чую, як тремтить земля під її ногами, коли приходить чергова новина про смерть. я забув на певний час, як це слухати тремтіння землі під ногами, коли помирають мої друзі чи знайомі. чи є різниця між друзями і знайомими, коли вони померли? чи земля під моїми ногами тремтить ...

Нобелівська промова Альбера Камю

 (10 грудня 1957 року) source:  http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/literature/laureates/1957/camus-speech.html   Отримуючи відзнаку, якою ваша вільна Академія щедро нагородила мене, відчув величезну вдячність, тим паче усвідомлюючи – наскільки ця відзнака переважає мої скромні особисті заслуги. Будь-яка людина, особливо артист, прагне визнання. І я також. Але я не міг не порівняти ваше рішення щодо мене і власне сприйняття себе самого. Чоловік майже молодий, багатий лише своїми сумнівами і недосконалою, незавершеною творчістю, який звик до життя насамоті або в усамітнені дружби, чи не відчуватиме він паніки потрапивши із стану самозануреності у центр сліпучого світла? Із яким відчуттям він прийме почесть в той час, коли інші письменники Європи, насправді визначні, засуджені на невідомість; в той самий час, коли його батьківщина переживає нескінченні злидні? Я пережив шок і внутрішнє сум’яття. Прагнучи відновити спокій, я був змушений узгодити себе із щедри...